Dersin Adı | Baskı için Çizim Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCD 132 | Bahar | 0 | 4 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Farklı çizim teknikleriyle birlikte, görsel iletişim tasarımındaki kullanımıyla temel serigrafi baskı teknikleri uygularken, çeşitli baskı teknikleri ve tekniklerin tarihsel süreç içindeki yeriyle ilgili temel bilgi edinmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler baskı teknikleri ve tarihsel gelişimi örneklerle inceleyecek, Serigrafi baskı ile ilgili temel bilgiler edindirilecek, çeşitli çizim teknikleri uygulamalarıyla, temel tasarım elemanları kullanılarak yapılacak tasarımlarla, serigrafi baskı uygulamaları yapacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Yok |
2 | Proje 1: Serigrafi • Mevsimlerin Portreleri: Portre çizimi | Duyurulacaktır |
3 | Proje 1: Serigrafi • Mevsimlerin Portreleri: Otoportrenin tasarıma dönüştürülmesi | Duyurulacaktır |
4 | Proje 1: Serigrafi • Mevsimlerin Portreleri: Otoportrenin tasarıma dönüştürülmesi | Duyurulacaktır |
5 | Proje 1: Serigrafi • Mevsimlerin Portreleri: Otoportrenin tasarıma dönüştürülmesi | Duyurulacaktır |
6 | Proje 2: Linol Baskı • Pencerenin Dışındaki Dünya: Peyzaj çizimi | Duyurulacaktır |
7 | Proje 2: Linol Baskı • Pencerenin Dışındaki Dünya: Peyzaj çizimi | Duyurulacaktır |
8 | Proje 2: Linol Baskı • Pencerenin Dışındaki Dünya: Linol baskı için tasarım | Duyurulacaktır |
9 | Proje 2: Linol Baskı • Pencerenin Dışındaki Dünya: Linol baskı için tasarım | Duyurulacaktır |
10 | Proje 3: Dijital Baskı • Desenli Şal Evde Ne Yaptım: Hareket Çizimleri | Duyurulacaktır |
11 | Proje 3: Dijital Baskı • Desenli Şal Evde Ne Yaptım: Hareket Çizimleri | Duyurulacaktır |
12 | Proje 3: Dijital Baskı • Desenli Şal Evde Ne Yaptım: Hareket Çizimlerinin desene dönüştürülmesi | Duyurulacaktır |
13 | Proje 1: Baskı. | Duyurulacaktır |
14 | Proje 2: Baskı, Proje 3: Baskı | Duyurulacaktır |
15 | Portfolyo değerlendirme | Duyurulacaktır |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Duyurulacaktır |
Ders Kitabı | The Complete Printmaker /Techniques, Traditions, Innovations John Ross, Clare Romano, Tim Ross, The Free Press,USA,1990 p.143190 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://www.moma.org/interactives/projects/2001/whatisaprint/flash.htmlGraphic Design Solutions,Landa Robin, Thomson Delmar Learning,2006Design Basics For Creative Results, Peterson Bryan L.,How Design Books,2003 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | - | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 100 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | - | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 19 | 2 | 38 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | - | - | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 6 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | |||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest